Navest ču par sunitskih primjera od očevidaca koji su vidjeli Poslanika s.a.v.s. kako je radio prilikom namaza.
Pričao nam je Muhammed bin Amr bin Ata: "sjedeo sam sa nekim od ashaba Božijeg Poslanika i razgovarali o načinu Poslanikovog namaza.Abu Humaid As-Saidi reče: "Sječam se namaza Allahovog Poslanika bolje od bilo koga od vas.Vidio sam ga kako podiže obe ruke do ramena izgovarajuči Tekbir i kada se sagnuo stavio svoje ruke na oba kolena ledža ravnim a onda se ispravio sve dotle dok njegova ledža nisu bila u normalnom položaju.
Sahih Bukhari, Vol. 1, knjiga 12, broj. 791)
Podatak "a onda se ispravio sve dotle dok njegova ledža nisu bila u normalnom položaju" smatra se dokazom da časni Poslanik nije preklapao ruke jer to nije prirodan položaj.Ako bi Časni Poslanik preklopio ruke u namazu onda bi sa sigurnošču jedan od prisutnih ashaba prigovorio Abu Huaidu As-Saidiju na pogrešnoj priči.Nijedan od prisutnih ashaba nije prigovorio na to.
U drugoj priči, sunitski učenjak Ibn Hajar al-Asqalani prenesa da:
"... kad je Poslanik stajao u namazu, on bi podigao obje ruke do ušiju, a nakon toga bi rekao Takbir i onda spuštao ruke."
Spuštao ruke bez preklapanja.
Još jedan učenjak, Jusuf ibn Abd al-Barr u svojoj knjizi Al-Tamhid prenosi da je "Abdullah ibn al-Izar rekao:
" Bio sam da Tawafim oko Kabe sa Said ibn al-Zubayrom [jedan od vodećeg članova druge generacije ashaba].Jedno vreme Said vide čovjeka koji je stajao sa strane odvojen od drugih, pa je otišao do njega, odvojio mu ruke i onda se vratio do mene."
Šije opet slijede Sunnet Poslanika kao što je potvrđeno od strane njegovih drugova i djeca drugova.Jedna konačna tačka po ovom pitanju,različite škole iz sunitskog fikha ne mogu se odlučiti o tome kako preči od preklapanje ruke.Maliki sunije slažu se u večini sa šijama,a medžu Hanefiskog,Hanbeliskog i Šafiskog ne postoji konzesus o tome gde upravo trebaju biti ruke na stomaku ili kako ih treba držati prilikom namaza.
Sayed Ammar Nakshawani:Zašto šije prilikom namaza ne preklope ruke
Nema komentara:
Objavi komentar