srijeda, 22. listopada 2014.

Šije prilikom namaza ne ukrštavaju ruke

Ovo je veliko razočarenje za muslimane kada nisu mogli dogovoriti se dali je Časni Poslanik s.a.v.s. za vreme namaza preklapao ruke ili ne.Za vrijeme njegovog života on je sa sigurnošču klanjao najmanje četrdeset hiljada puta ispred njegovih ashaba a ipak nisu mogli dogovoriti se o tome kako je Poslanik s.a.v.s. radio svojim rukama.

Navest ču par sunitskih primjera od očevidaca koji su vidjeli Poslanika s.a.v.s. kako je radio prilikom namaza.

Pričao nam je Muhammed bin Amr bin Ata: "sjedeo sam sa nekim od ashaba Božijeg Poslanika i razgovarali o načinu Poslanikovog namaza.Abu Humaid As-Saidi reče: "Sječam se namaza Allahovog Poslanika bolje od bilo koga od vas.Vidio sam ga kako podiže obe ruke do ramena izgovarajuči Tekbir i kada se sagnuo stavio svoje ruke na oba kolena ledža ravnim a onda se ispravio sve dotle dok njegova ledža nisu bila u normalnom položaju. 

Sahih Bukhari, Vol. 1, knjiga 12, broj. 791)


Podatak "a onda se ispravio sve dotle dok njegova ledža nisu bila u normalnom položaju" smatra se dokazom da časni Poslanik nije preklapao ruke jer to nije prirodan položaj.Ako bi Časni Poslanik preklopio ruke u namazu onda bi sa sigurnošču jedan od prisutnih ashaba prigovorio Abu Huaidu As-Saidiju na pogrešnoj priči.Nijedan od prisutnih ashaba nije prigovorio na to.


U drugoj priči, sunitski učenjak Ibn Hajar al-Asqalani prenesa da:

 "... kad je Poslanik stajao u namazu, on bi podigao obje ruke do ušiju, a nakon toga bi rekao Takbir i onda spuštao ruke."

Spuštao ruke bez preklapanja.

Još jedan učenjak, Jusuf ibn Abd al-Barr u svojoj knjizi Al-Tamhid prenosi da je "Abdullah ibn al-Izar rekao:

" Bio sam da Tawafim oko Kabe sa Said ibn al-Zubayrom [jedan od vodećeg članova druge generacije ashaba].Jedno vreme Said vide čovjeka koji je stajao sa strane odvojen od drugih, pa je otišao do njega, odvojio mu ruke i onda se vratio do mene."


Šije opet slijede Sunnet Poslanika kao što je potvrđeno od strane njegovih drugova i djeca drugova.Jedna konačna tačka po ovom pitanju,različite škole iz sunitskog fikha ne mogu se odlučiti o tome kako preči od preklapanje ruke.Maliki sunije slažu se u večini sa šijama,a medžu Hanefiskog,Hanbeliskog i Šafiskog ne postoji konzesus o tome gde upravo trebaju biti ruke na stomaku ili kako ih treba držati prilikom namaza.



Sayed Ammar Nakshawani:Zašto šije prilikom namaza ne preklope ruke

Nema komentara:

Objavi komentar