četvrtak, 23. listopada 2014.

Šta je posredovanje? Šije se mole Časnom Poslaniku i imamima umjesto Allahu?


Još jedan popularan mit o šijama !!!

Umjesto da se mole Allahu (SWT),šije se mole  Časnom Poslaniku i imamima 

Dali je ovo istina?

Svakako da nije tako jer posredovanje se odnosi na djelo kad se molimo Allahu swt preko posrednika da u naše ime, zbog njegovog položaja kod Allaha,Allah usliši našu molbu.Mi preko njih tražimo pomoć da bi dobili Allahovu blagodat i milost.

Suniti se upučuju ajetu: " Tebi se klanjamo i od Tebe pomoć tražimo! " (Sura 1 ajet 4), ali zagovor ne mijenja princip tom ajetu jer mi još uvijek obožavamo Allaha (SWT), i tražimo samo Allahovu pomoć.Mi smo jedinstveni koji traže sličnu pomoč preko posrednika.Molba je uvijek usmjerena prema Allahu (SWT) a ne direktno posredniku.

Wehabije žele optižiti šije da je to širk ali zdrav razum nam govori da u svakodnevnon životu  trebamo tražiti pomoč pa zašto ova pomoč bila bi drugačije?Kad smo bolesni tražimo savjet lijekara, kada nam je auto u kvaru idemo mehaničaru.
Da budemo malo šaljivi, ukoliko se strogo držimo vahabiskog mišljenja trebamo se okrenuti samo Allahu (SWT) za pomoć kada smo bolesni ili kada se naš auto pokvari i sve ostalo  izbjegavati!Naravno, da je ovo smiješno, jer kada mi koristimo posredovanje, mi jednostavno tražimo određene pojedince da nam pomognu moleći se Allahu (SWT) za nas.

Kur'an razmatra pojam posredovanja. Prvo postoje neki ajeti  koje izgledaju kao da negiraju posredovanja:

O vjernici, udijelite dio od onoga čime vas Mi darujemo, prije nego što dođe Dan kada neće biti ni otkupa, ni prijateljstva, ni posredništva! – A nevjernici sami sebi čine nepravdu. (2-254 )

Zatim, tu su ajeti koji tvrde da je posredovanje isključivo u domenu Allaha (SWT), samo On ima sposobnost da posreduje, a ne ljudi:


Reci: "Niko ne može bez Njegove volje posredovati, vlast na nebesima i na Zemlji Njegova je, a poslije – Njemu ćete se vratiti."


Ovdje samo Allah (SWT) ima sposobnost da odobri posredovanje.U stvari, Allah je  bio prvi koji je koristio posredovanje da bi se širila Njegova poruka.Allahovi Poslanici su bili zagovornici koji su djelovali da bi širili Allahovo ime i učiti ljude o Allahovoj jednoči.Časni Poslanik kada je širio islam kao Božji poslanik,širio ga Allahovom zagovoru -posredovanjem.

Na kraju, tu su i oni ajeti koji su u kontekstu i objašnjavaju prve dvije kategorije i daju potpunu i konačnu presudu o valjanosti i efikasnosti posredovanja u islamu.Ovi ajeti potvrđuju da je posredovanje samo pravo Allah (SWT), ali on će, kad god želi, proširi na određene ljude u Njegovoj kreaciji.

O vjernici, Allah se bojte i nastojte da Mu se umilite i na putu Njegovu se borite kako biste postigli što želite. (5-35)

Ovaj ajet nam naređuje da "nastojimo da Mu se umilimo" Allahu, a zatim nekoliko ajete dalje objašnjavaju kako to učiniti:

niko se ni za koga neće moći zauzimati, osim onoga kome Milostivi dopusti. (19-87)

Toga dana će biti od koristi samo posredovanje samo onoga kome Milostivi dopusti i dozvoli da se za nekoga govori.(20-109)

A Mi smo poslali svakog poslanika zato da bi mu se, prema Allahovom naređenju, pokoravali. A da oni koji su se sami prema sebi ogriješili dođu tebi i zamole Allaha da im oprosti, i da i Poslanik zamoli za njih, vidjeli bi da Allah zaista prima pokajanje i da je milostiv. (4-64)

Sura Maryam precizira kako se možemo okrenuti Časnom Poslaniku za posredovanje i povećati naše šanse za oproštaj.Ostali ajeti daju nam do znanja da posredovanje je dozvoljeno samo za one koji imaju dozvolu od Allaha  (SWT).Šije vjeruju da je to Ehlibejt,točnije Fatima Zahra a.s. i 12 časnih imama.
Dakle, kada se molimo na njihovim grobovima, uključujući Poslanika, ne molimo se za njih nego preko njih - Allahu (SWT).






Nema komentara:

Objavi komentar